افضل الصدقه سقیا الماء، بهترین صدقه نوشانیدن آب است

این کمپین پایان یافته است

آب یک نیاز اساسی بشر و محرک رشد پایدار است، با این حال کمبود آب بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان را تحت تاثیر قرار داده و پیش بینی می شود که افزایش یابد. در حالی که ۲.۶ میلیارد نفر از سال ۱۹۹۰ به منابع آب آشامیدنی بهبود یافته دسترسی پیدا کرده اند، با این حال ۸۴۴ میلیون نفر هنوز با منابع آب دست و پنجه نرم می کنند.

در کشور ما نیز بسیاری در شرایط سخت و خشک آبی زندگی می کنند، اکثریت این افراد در مناطق روستایی منزوی زندگی می‌کنند و هر روز ساعت‌ها را برای جمع‌آوری و انتقال آب برای خانواده‌های خود به پیاده‌روی می‌گذرانند. بدتر از آن، آب اغلب ناپاک و آلوده است و افراد را مبتلا به بیماری های منتقله از طریق آب مانند اسهال، وبا و حصبه می کند.

نه تنها پیاده‌روی طولانی در حین حمل ۲۰ لیتر آب باعث مشکلات شدید سلامتی می‌شود، بلکه باعث می‌شود بچه‌ها از مدرسه بازمانند و زمانی را که خانواده‌ها برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند تلف می‌کند. بسیاری از این خانواده های آسیب‌پذیر آب تمیز برای آشامیدن، آشپزی و یا استحمام ندارند.

 موسسه خیریه امجاد اهل الخیر در نظر دارد با همکاری شما عزیزان در جهت تامین آب، تعمیر آب انبارها، پمپ های آب و چاه های آب به نیازمندان کمپینی را راه اندازی نماید.

کمک مالی شما خیرین محترم، پروژه هایی را تأمین می کند که بویژه در فصل تابستان دسترسی مردم به آب سالم و پاک را در مناطق جنوبی کشور فراهم می کند.

سلامتی بهتر

وقتی آب می دهید سلامتی می دهید. فقدان آب سالم و بهداشتی یکی از فوری ترین مسائل بهداشتی در جهان است. شانس زنده ماندن در نبود آب تمیز و بهداشت ضروری، به ویژه برای کودکان، کاهش می یابد. اما وقتی جامعه ای آب می گیرد، سلامتی خود را باز می گرداند

توانمندسازی

وقتی آب می دهی مادری می دهی. زنان به طور متوسط ​​۶ ساعت در روز را صرف جمع آوری آب می کنند و در هر سفر تا ۲۰ لیتر آب را حمل می کنند. این زمان از وقت کار و مراقبت از خانواده آنها را می گیرد. اما وقتی جامعه ای آب می گیرد، زنان و دختران مسئولیت آینده خود را بهتر بر عهده می گیرند

آینده ای روشن تر

وقتی آب می دهید آموزش می دهید. کودکان اغلب مسئول جمع آوری آب برای کمک به خانواده خود هستند. این زمان از وقت مدرسه و تحقق رویاهای آنها را میگیرد. اما وقتی جامعه و مدرسه ای آب می گیرند، بچه ها فرصتی برای آینده ای روشن تر و رویاهای بزرگتر دارند

مهارت‌ها

, , , ,

ارسال شده در

خرداد ۳۰, ۱۴۰۱

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پین کردن این در Pinterest